1 Aralık 2013 Pazar

Mutfak Rafi Ortusu ve Runner Dikimi




Bu kez size bir dikis projesiyle merhaba diyorum. Dekupaj calismalarini bitirdik, biraz da dikis yapalim istedim. Bu projeleri yapmak icin ne bir dikis makinasina, ne de muthis bir dikis bilgisine ihtiyacainiz var. Her hanimin evinde uygulayabilecegi bir proje.

Uzun zamandir masama bir runner almak istiyordum. Lakin piyasada hem fiyati uygun, hemde istedigim gibi cici ve sade birsey bulamadim. Bende evde elimde olan malzemeler ile bir runner ve mutfak tezgahimdaki kucuk rafima ortu dikmeye karar verdim. Ortuleri gecen kizima diktigim etekten artan kumas ile diktim. Runner yapmak icin ise eski ve masama kucuk gelen bir masa ortusunu kullandim. Gupur ise Turkiye'den.
Ilk Runner dikim asamalari ile baslayalim.

RUNNER:

Malzemeler
  • Kumas
  • Gupur
  • Makas
  • Cetvel
  • Toplu igne
  • Cizgi tasi veya sabun
  • Igne veya dikis makinasi
  • Iplik


Ihtiyacimiz olan malzemeler; kumas,makas,cizgi tasi veya sabun,cetvel,gupur, igne ve iplik


  • Ilk olarak kumasiniza yemek masaniniz boyuna gore istediginiz uzunlukta  bir dildortgen ciziniz.

Dikdortgenin kisa kenarinin ortasini bulunuz. Diger iki kenardan asagi esit olcuyu  isaretleyip buldugumuz isaretleri cizgi tasi ile ciziniz. Isaretlenen cizgilerden kesip runnerin ucunu yapmis oluyoruz.
  • Not: Kumasin boyunu ve enini hesaplarken her kenarinda en az 2 cm kivirma payini ekleyerek kesiniz.


Tum kenarlari katlayip dikiniz.


Dikeceginiz borduru tum kenarlara toplu igne ile sabitleyiniz.Bordurun koselerden donerken gerilmemesi gerekiyor. En uygun sekilde koseyi ice katlayarak igneleyiniz.


Borduru runnerin kenarina dikkatlice dikiniz.Borduru el dikisiyle de dikebilirsiniz.


Bu da runnerimizin bitmis ve utulenmis hali.



MUTFAK RAFI ORTUSU
















1 yorum:

  1. Merhaba ben Hatice Y. Bloguna bayıldım herşey harika ellerine sağlık!

    YanıtlaSil